Amazon Prime Day 14 milyar dolarlık satışa hazırlanıyor
Bu hafta gerçekleşecek olan Amazon (NASDAQ:AMZN)’un Prime Day etkinliği sırasında alışveriş yapanların 14 milyar dolar harcayacağı tahmin ediliyor ve tahminler geçen yılki rakamlara göre %10,5’lik bir artışa işaret ediyor. E-ticaret verileri konusunda uzmanlaşmış bir şirket olan Adobe Analytics, analizlerine dayanarak bu rakamları vermiştir. Beklenen satış artışı, Amazon’un on yıl önce başlattığı ve genellikle Temmuz ayında düzenlediği etkinlik için yeni bir rekor oluşturacaktır.
Prime Day’in önemi artarak Temmuz ayını özellikle okula dönüş ürünleri ve elektronik eşyalar gibi perakende satışlar için kilit bir dönem haline getirdi. Bu yıl Amazon, etkinliğin kendisi biraz daha ileri bir tarihe ertelenmiş olsa da, Temmuz ayı başında çeşitli ürünlerde sunduğu fırsatlarla promosyon çabalarını ilerletti.
Etkinliğin ilk gününde Amazon’un 2023’ün aynı gününe kıyasla %11,3’lük bir artışla 7,1 milyar dolarlık satış yapması bekleniyor. İkinci günün, bir önceki yıla göre %9,2 artışla 6,9 milyar dolar daha katkı sağlayacağı tahmin ediliyor. CFRA Research, Prime Day’in genellikle Amazon’un net küresel satışlarının %1 ila %2’sini temsil ettiğini belirtiyor.
Amazon, 2023 yılında Prime Day’in ilk gününde en yüksek satış rakamına ulaşmıştı, ancak şirket etkinliğin toplam rakamlarını açıklamıyor. Geçen yılki Prime Day satışları 12,7 milyar dolar olarak gerçekleşti ve 2022 etkinliğine kıyasla %6,1’lik bir artışa işaret etti.
Adobe’nin baş içgörü analisti Vivek Pandya, bu yılki okula dönüş alışveriş sezonunun ivmesi konusunda iyimser olduğunu ifade ederek, alışveriş yapanların harcama yapmaya daha istekli olduğunu ve Prime Day’i okulla ilgili ürünleri satın almak için bir fırsat olarak kullandığını öne sürdü.
Walmart ve Target gibi rakipler de müşterileri çekmek için kendi satış etkinliklerini başlatarak Temmuz indirim trendinden yararlanıyor. Ulusal Perakende Federasyonu, Amerikalıların bu yaz okula dönüş ürünleri için 38,8 milyar dolar harcayacağını tahmin ediyor.
Daha önceki yüksek enflasyon oranları nedeniyle tüketiciler zorunlu olmayan malları satın almayı ertelemişti. Perakendeciler şimdi agresif Temmuz indirimleriyle harcamaları teşvik ediyor. Adobe, Amazon’un elektronik ürünlerde %22, giyimde %20, ev eşyaları ve mobilyada %17 ve spor ürünlerinde %11 olmak üzere çeşitli kategorilerde önemli indirimler sunmasını bekliyor.
Adobe Analytics’in tahminleri, tahminleri için tarihsel bir bağlam sağlayan önceki Prime Days işlem verilerine dayanmaktadır.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.